Aquesta serà la segona vegada durant aquest any en què el planeta Mercuri estarà retrògrad, ja que avui mateix el més ràpid dels planetes començarà a retrocedir en relació a la terra, malgrat mantingui el seu pas cap endavant com qualsevol dels astres.
Però, aquesta retrogradació de Mercuri a Bessons es mantindrà fins al 22 de juny i això tindrà les seves conseqüències, que al cap i a la fi, la terra continua sent el centre del món, almenys per als que vivim en ella, i és des d’aquest centre des d’on els planetes semblen retrocedir.
I una vegada més, la posició d’aquest astre mirant cap enrere ens farà equivocar o farà que no enfoquem bé els nostres interessos. No ens estranyi, doncs, si mentre el temps que duri aquesta posició planetària, també els nostres assumptes s’aturen o no agafen suficientment embranzida.
Donem-nos, per tant, un temps i un espai i creem un parèntesi davant de les nostres circumstàncies, que Mercuri retrògrad no és sinònim de mala sort, sinó tan sols de retard.
A finals de setembre tornarem a tenir el tercer i últim període de Mercuri retrògrad durant aquest any.
Estat de la Lluna: a Capricorn, A les 6 hores i 4 minuts de la matinada entra a Aquari.